09 mar

Mapa mentalna -metoda wizualnego opracowania zagadnienia

W naszej szkole uczniowie klas drugich i trzecich zaprezentowali mapy mentalne, które miały na celu pokazanie , czy w naszej szkole podejmuje się działania sprzyjające uczeniu się.
Mapa mentalna to jedna z aktywizujących metod nauczania . Wspiera zarówno proces organizowania, jak i zapamiętywania wiedzy.
Mapa mentalna to metoda wizualnego opracowania problemu z wykorzystaniem pojęć, skojarzeń, symboli, haseł i zwrotów. Twórcą tej metody jest Tony Buzan, który opracowując główne jej zasady, oparł się na najnowszych badaniach mózgu.
Uczniowie wykorzystali różne techniki rysowania map mentalnych. Mapy można rysować w kilku technikach : pajęczyny, schematu blokowego, rankingu, łańcucha przyczynowo-skutkowego i in.
Każda klasa prezentowała swoje spostrzeżenia, sprzyjających lub mniej sprzyjających działań podejmowanych w naszej szkole na mapach mentalnych z odpowiednim komentarzem. Ta forma wypowiedzi bardzo podobała się uczniom , nauczycielom, dyrekcji – która z uwagą wsłuchiwała się w wypowiedzi uczniów.
DSC01887
DSC01890
DSC01894
DSC01898
DSC01900
DSC01902
DSC01905
DSC01908